Saturday, August 30, 2008

permatang pauh

keputusan pilihanraya di permatang pauh memang telah aku jangkakan.agak susah untuk BN menang di situ biarpun kempen yang agresif. Ianya bagaikan stronghold atau fortress bagi PKR lebih2 lagi bila DSAI yang jadi calonnya. tapi jangan ingat pengundi permatang pauh undi sebab sokong DSAI, tapi sebab taknak BN menang.bak kata Tun Mahathir,"bukan PKR yang menang,BN yang kalah". Jelas sekali maksud kata2 Tun itu. mungkin agak berat utk rakyat2 yang dari dulu menyokong BN untuk mengundi PKR, tapi demi untuk memberi kesedaran mereka lakukan juga. Aku yakin BN boleh kembali seperti zaman gemilangnya bersama Tun tapi pemimpinnya juga perlulah berkaliber macam Tun juga. Aku tak yakin kalau DSAI yang memerintah negara. kalau semua orang sedar, sejak DSAI bebas, perpaduan melayu betul2 bergegar. melayu berpecah belah dan sangat2 ketara perkara itu berlaku. DSAI juga berani melibatkan USA dalam kemelut yang berlaku di negara kita. lupakah kita apa punca utama negara kita dijajah?aku ingatkan balik ye.puncanya ialah pemimpin sendiri yang tarik kuasa2 besar masuk negara kita. aku taknak benda ni berulang lagi.mintak dijauhkan sangat2.

2 comments:

-rye- said...

bagus.mendengar kata inche paden ni..aku request post pasal permatang pauh then ko post..btw, 1 point yg aku stuju dgn ko ialah aku xyakin sgt kalau DSAI yang pimpin Malaysia..x sabar nk cecah umur 21 ni..nk ngundi gak..

Burger Dale said...

undi tanggungjawab rakyat kan.yang xmengundi atau saja2 rosak undi tu aku rase tak layak dok malaysia.

Related Posts with Thumbnails